reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Michal Liba

Michal Liba

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Přišel jsem na svět, abych si postavil život dle obrazu srdce svého." Zoznam autorových rubrík:  FejtónyGlosyRecenzieCestopisyFotoreportážPoéziaPrózaMédiáPoznámkySúkromnéNezaradené

reklama

Glosy

Úvaha o mladých divadelníkoch z VŠMU

Michal Liba

Úvaha o mladých divadelníkoch z VŠMU

Jednostaj sa pýtam, lebo som v tom odjakživa prirodzene motivovaný, čo kultúrny človek, kultúrista dneška, čo potrebuje, čo mu chýba, za čím sa obhliada ako hladný pes, hladavší niečo. Čo? Čo je to čo? Čo ja viem, povedal by som dosprosta. Ale nepoviem, nie som barbar a viem, že masový kultúrista vyhľadáva potravu, otrávenú humorom, a teda, že sa chce baviť. A na Slovensku skostnatené inštitúcie, fabrikujúce pozáručný tovar, odrazu vypľúvajú mladé divadelné talenty, herecké a režisérske, a ja sa divím, ale srdečne rád sa divím, ako ambiciózne a trúfalo nás oslintávajú svojimi haha-nabitými kreáciami.

  • 31. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 040x
  • 2
"Bollywood" dobýja Hollywood

Michal Liba

"Bollywood" dobýja Hollywood

Tohtoročné 81. udeľovanie cien Akadémie v slnečnom Los Angeles organizátori dramaturgicky zvládli opäť na výbornú. Hlavný moderátor večera, Austrálčan Hugh Jackman, sa svojej úlohy zhostil naozaj svojsky a publikum prekvapil netradičnými speváckymi áriami a tanečnými kreáciami. Niektorým doslova vyrazil dych. Napríklad mne. Išlo pravdepodobne o rovnaké príjemné rozčarovanie ako v prípade Pierca Brosnana v muzikáli Mamamia, hoci Jackman svoj part zvládol o čosi elegantnejšie. Už úvodné minúty predstavenia dávali tušiť, že tento večer bude výnimočný, že sa stane veľkolepou šou, ktorá sa rovnako ako po minulé roky ponesie v duchu uvoľnenej atmosféry, kolegiálnosti, priateľstva a humoru.

  • 23. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 976x
  • 14
Dielňa mladej publicistiky na LFŠ 2008

Michal Liba

Dielňa mladej publicistiky na LFŠ 2008

V rámci 34. ročníka LFŠ v Uhorskom Hradišti sa v sekcii Panoráma filmovej kritiky stretli tvorcovia filmových časopisov z krajín Višegradskej štvorky, aby spoločným dialógom načrtli nielen situáciu stredoeurópskeho filmu, ale i (ne)existenciu vzájomnej kultúrnej spolupráce. Následný výber filmov si kládol za cieľ reprezentovať kultúrny kontext danej krajiny.... Dielňa mladej publicistiky v medzinárodnom zložení - Česi a jeden Slovák - všetky prednášky poctivo zmapovala a na redakčných radách následne diskutovala o tvorbe a existencii filmových časopisov....

  • 12. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Štyri nahé víly Ivany Šebestovej

Michal Liba

Štyri nahé víly Ivany Šebestovej

Dobrý deň, vážení čitatelia. Dovoľte, aby sme sa Vám predstavili. Ja som Hana. Rada lietam. V oblakoch aj v posteli. V posteli najmä s plavčíkmi. V živote sa riadim heslom: „Každý ma svoje vzlety a pády. Umrieť sama je však nuda“. Ja sa volám Eva a vyprázdňujem poštové schránky. V poštovom vlaku potom riešim záhady mužského tela. Výpravci sú fajn. Voľte výpravcov.

  • 10. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Muzika, alkohol a Slováci

Michal Liba

Muzika, alkohol a Slováci

Muzika. Čo je muzika? Pár organizovaných tónov? Názov hudobného periodika na Slovensku? Nový slovenský film, ktorý sa vyhlasuje opäť za najlepší? Bingo! Prihliadnuc na fakt, že mnoho Slovákov degraduje samých seba v porovnaní so zahraničím na úroveň nie veľmi schopných, čo vyplýva predovšetkým z ich nedostatku národnej identity, je podobné vyhlásenie až nápadne schizofrenické.

  • 10. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
Keď Mulder a Scullyová už nie sú Mulder a Scullyová

Michal Liba

Keď Mulder a Scullyová už nie sú Mulder a Scullyová

Mal som približne pätnásť rokov, keď nemecká televízna stanica Pro 7 prišla s prvou sériou Aktov X. S hlavnou postavou Foxa Muldera som sa okamžite stotožnil. Keďže môj plán stať sa po strednej škole agentom FBI nevyšiel a za ten čas sa mi nepošťastili ani lietajúce taniere, dal som sa napokon na žurnalistiku, nakoľko pravda je vo hviezdach, a nie v politike...

  • 10. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
reklama
SkryťZatvoriť reklamu