Ultraviolet (retro recenzia)

Pôvabná deva Milla Jovovichová si zaskočila u kaderníčky zmeniť frizúru, vyzbrojila sa nekonečným arzenálom zbraní a s vražednými chúťkami sa vybrala do ulíc urobiť „poriadok“.

Diskusia  (14)

Od úspešnéhokultového science-fiction Equilibrium, pojednávajúcom o citovýchzločincoch (Christian Bale, Emily Watsonová), sa režisér a scenárista KurtWimmer prepadol až k filmovému faux pas Ultraviolet. Marketingový ťah obsadiť do hlavnej úlohycelebritu svetových rozmerov, ktorou sa v tomto prípade stala Milla Jovovichová,síce pritiahol do kín zopár zvedavcov, v konečnom dôsledku však film ošatil o to absurdnejším dojmom. Hoci si pôvabná Ukrajinka Mila zahrala iba v zopár filmoch, boli to práve tie z vitrín kasových trhákov (Piaty element, 1997,Johanka z Arku, 1999, séria Resident Evil). Luc Besson mal svojho času zrejme tiež slabosť pre modelky.

Filmy postavené na peknej tváričke jednoducho vždy stúpajú a padajú v závislosti na hereckej kvalite danej celebrity. Či už to je V ako Vendeta, Základný inštinkt 2, Ultraviolet nie je výnimkou. Ostatní herci tvoria obvykle len sekundantov, prázdne postavy, ktoré nemajú dlhú životnosť. Hlavný záporák Daxus (Nick Chinlund) by v súčasnosti nevystrašil ani môjho päťročného brata. Trinásťročný herec Cameron Brigh si už predtýmzahral postavu v Ratnerovej snímke X-Men 3, či v Cameronovom seriáli Dark Angel po boku Jessici Alby. Wiliam Ficther stvárnil kámoša brutálnej Violet (Milla Jovovichová). Jeho krížikom sa stalo príslovie: "V núdzi poznáš priateľa."

Príbeh:

Neskoré 21. storočie.Geneticky modifikovaná subkultúra humanoidov nazývaná Hemophages je obdarenáneobyčajnou silou, rýchlosťou, obrovskou výdržou a vysokou inteligenciou.Ich prednosti však majú jeden háčik. Vírus, ktorý im umožňuje neuverteľné vecije tiež strojcom ich skorého odchodu na onen svet. Zhrozenávláda podnikla proti množstvu „nakazených“ ľudí vyhladzovací útok. Našli savšak jedinci, ktorí prežili a vytvorili protivládny odboj. Do ich radovvstúpi aj po vražde svojho manžela Violet, ktorá je obdarená mimoriadnymischopnosťami. Jej úlohou je zmocniť sa vládnej bomby, ktorá by mohla zničiťcelú subkultúru Hemophages. Violet sa pri svojej „misson possible“pravdupovediac ani veľmi nezapotí. Reže vládnych policajtov hlava-nehlava.Všetko je v poriadku až dovtedy, kým Violet nezistí, že bombou jev skutočnosti v laboratóriu vyšľachtený 9-ročný chlapec, ktorý savolá Six (Cameron Bright). Po šokujúcom odhalení nastáva „texaský masaker“ alebo ďalší Bitúnok čislo neviem koľko.

Pokiaľ patríte medzi tradičných "popcornistov", doporučujem si tu kukuricu náležite osoliť. Možno vám bude miestami chutiť, a nielen tá kukurica....

Michal Liba

Michal Liba